artykuł nr 1

Informacja o zużytych składnikach majątku ruchomego w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Działdowie

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Działdowie działając na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2303 z późn. zm.) informuje o zbędnych i zużytych składnikach rzeczowych majątku ruchomego przeznaczonych do nieodpłatnego przekazania lub darowizny, sprzedaży, bądź likwidacji.

Przy gospodarowaniu składnikami rzeczowymi majątku ruchomego uwzględnia się w pierwszej kolejności potrzeby innych jednostek budżetowych. Informuję, że zagospodarowanie zużytych i zbędnych składników rzeczowych majątku ruchomego odbywa się poprzez:

  1. nieodpłatne przekazanie na czas nieoznaczony na rzecz jednostek sektora finansów publicznych lub państwowych osób prawnych, które nie są jednostką sektora finansów publicznych;
  2. darowizny na rzecz jednostek wymienionych w §39 wymienionego wyżej rozporządzenia;
  3.  sprzedaż, o ile nie dojdzie do skutku zagospodarowanie składników w sposób określony w pkt 1 i 2,
  4. likwidację, o ile nie dojdzie do skutku zagospodarowanie składników w sposób określony w pkt 1-3.

Jednostki wymienione w § 38 ust. 1 wymienionego wyżej rozporządzenia, zainteresowane otrzymaniem składników rzeczowych majątku ruchomego wymienionych w załączniku nr 1, w formie nieodpłatnego przekazania, mogą składać pisemne wnioski (z zastrzeżeniem § 38 ust. 7), zawierające:

1) nazwę, siedzibę i adres jednostki sektora finansów publicznych lub państwowej osoby prawnej, telefon kontaktowy,

2) wskazanie składnika rzeczowego majątku ruchomego, którego wniosek dotyczy (liczba porządkowa  z wykazu),

3) oświadczenie, że przekazany składnik rzeczowy majątku ruchomego zostanie odebrany w terminie i miejscu wskazanym w protokole zdawczo-odbiorczym,

4) uzasadnienie.

W przypadku, gdy co najmniej dwie jednostki wymienione w § 38 ust. 1 ww. rozporządzenia, będą zainteresowane nieodpłatnym przekazaniem, o przydziale składnika rzeczowego majątku ruchomego decyduje kolejność wpłynięcia wniosków oraz analiza potrzeb podmiotu wnioskującego. Nieodpłatnie przekazany składnik rzeczowy majątku ruchomego zostanie odebrany na koszt wnioskującego w terminie i miejscu uzgodnionym z Powiatowym Inspektoratem Weterynarii w Działdowie.

Jednostki wymienione w § 39 ust. 1 ww. rozporządzenia, zainteresowane nabyciem w formie darowizny składników rzeczowych majątku ruchomego wymienionych w załączniku nr 1, mogą składać pisemne wnioski zawierające:

  1. nazwę, siedzibę i adres zainteresowanego podmiotu, telefon kontaktowy,
  2. statut albo inny dokument określający jego organizację oraz przedmiot działalności,
  3. informację o zadaniach publicznych realizowanych przez podmiot,
  4. wskazanie składnika rzeczowego majątku ruchomego (liczba porządkowa wykazu),
    o który wstępuje podmiot,
  5. uzasadnienie potrzeb i sposobu wykorzystania składnika rzeczowego majątku ruchomego przez podmiot wnioskujący o darowiznę,
  6. zobowiązanie do pokrycia kosztów związanych z darowizną, w tym kosztów odbioru przedmiotu darowizny,
  7. oświadczenie zainteresowanego podmiotu, że składnik rzeczowy majątku ruchomego zostanie odebrany w terminie i miejscu wskazanym w protokole zdawczo-odbiorczym.

Jednostki organizacyjne lub osoby fizyczne zainteresowane odpłatnym nabyciem poszczególnych składników rzeczowych majątku ruchomego wymienionych w wykazie zużytych i zbędnych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowi załącznik nr 1 do niniejszej informacji mogą składać pisemne oferty cenowe zawierające:

  1. dane oferenta - w przypadku osób fizycznych - nazwisko, imię, dokładny adres zamieszkania, telefon kontaktowy, natomiast w przypadku pozostałych osób i jednostek – nazwę, adres siedziby i telefon kontaktowy,
  2. wykaz składników majątku ruchomego objętych ofertą zakupu,
  3. oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem składników majątku lub że ponosi odpowiedzialność za skutki wynikające z rezygnacji z oględzin,
  4. oferowane ceny za poszczególne składniki majątku ruchomego i warunki jej zapłaty.

Sprzedaż składników majątku ruchomego odbędzie się zgodnie z treścią w/w Rozporządzenia oraz na podstawie wartości jednostkowej podanej w wykazie stanowiącym załącznik nr 1. W przypadku wpływu co najmniej dwóch ofert dotyczących tego samego składnika, zostanie przeprowadzona aukcja między tymi osobami. Wygra osoba, która zaoferuje najwyższą cenę. Warunkiem przejścia składnika majątku ruchomego na nabywcę jest uiszczenie całkowitej ceny nabycia.

Wnioski lub oferty, o których mowa powyżej należy kierować do Powiatowego  Inspektoratu Weterynarii w Działdowie do dnia 7 maja 2024 r. do godz. 11.00 (liczy się data wpływu do jednostki) za pośrednictwem:

  1. operatora pocztowego na adres: Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Działdowie, ul. Męczenników 11 13-200 Działdowo,
  2. elektronicznej skrzynki podawczej ePuap: /PIWDzialdowo/SkrytkaESP,
  3. na adres mailowy: piw@dzialdowo.piw.gov.pl

Wnioski, oferty przesłane zgodnie z pkt 2 i 3 muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym. Wnioski i oferty rozpatrywane będą według kolejności ich złożenia. Oględzin składników majątku można dokonać w siedzibie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Działdowie przy ul. Męczenników 11 w Działdowie, w terminie do dnia 6 maja 2024 r. po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

Uwaga:

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu rozpatrzenia oferty.